Veelgestelde vragen…

Algemeen

Hoe kan ik een reis boeken?

Je kunt onze reizen online boeken via het boekingsformulier in de desbetreffende reis.

Liever persoonlijk?
Het is ook mogelijk om je reis telefonisch te boeken bij een van onze medewerkers.
Wanneer zie ik de totaalprijs van mijn te boeken reis?
De reissom die je ziet, is de reissom die je betaald
In ons huidige boekingssysteem is het helaas niet mogelijk om de totaalprijs van jouw te boeken reis in te zien. Dit is pas zichtbaar op de definitieve boekingsbevestiging die je van ons binnen 2 werkdagen per e-mail ontvangt.
Omdat wij geen boekingskosten of toeslagen hanteren is de reissom die je ziet, ook de reissom die je betaald. Sluit je hierbij een annuleringsverzekering af? Dan komt er 6,1% van de reissom + € 5,00 poliskosten bij.
Wanneer en hoe ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Na het invullen van het boekingsformulier ontvang je een kopie van het formulier in je mailbox. Wij maken je boekingsbevestiging vervolgens binnen 2 werkdagen in orde. Pas wanneer je de officiële boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen is de reservering definitief. Je ontvangt deze bevestiging van ons per e-mail.
Wanneer moet de vakantie worden betaald?

Zodra je de boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen vragen wij om een directe aanbetaling van € 200,00 (€ 300,00 bij vliegreizen) plus de kosten voor een eventuele annuleringsverzekering. De restant reissom ontvangen wij graag uiterlijk zes weken voor vertrek. Boek je de reis zes weken of minder voor vertrek? Dan vragen wij je de reissom in één keer te betalen.

Overschrijving
Ik zorg zelf dat de (aan-) betaling door mij wordt overgemaakt.

Eenmalige machtiging
Hierbij machtig ik Dynamic Holland om de (aan-) betaling, eventueel vermeerderd met de som van de annuleringsverzekering, van mijn rekening af te schrijven.

Kan ik bij jullie een (annulerings-) verzekering afsluiten?
Annuleringsverzekering
Ja. Het is mogelijk om bij ons een annuleringsverzekering af te sluiten, dit kun je aangeven in het boekingsformulier. De annuleringsverzekering is 6,1 % van de totale reissom + € 5,00 poliskosten. Het dekkingsoverzicht krijg je direct met de boekingsbevestiging meegestuurd.

Ga je naar Königsleiten in Oostenrijk? Dan kun je al een annuleringsverzekering afsluiten voor eenmalig € 25,00. Het dekkingsoverzicht krijg je direct met je boekingsbevestiging meegestuurd.

Reisverzekering
Voor een reisverzekering dien je zelf te zorgen. Een goede reisverzekering is erg belangrijk om financiële risico’s uit te sluiten, bijvoorbeeld in geval van ziekte of een ongeval. Ga dus nooit onverzekerd op reis.

Wanneer ontvang ik de laatste reisinformatie?

Ca. 14 dagen voor vertrek
Wij versturen ongeveer twee weken voor vertrek de laatste reisinformatie. Hierin staat de reis nog eens duidelijk beschreven inclusief de definitieve vertrektijden. Daarnaast ontvang je een deelnemerslijst met de groepssamenstelling. Hier staan de voornamen, geboortejaren en woonplaatsen van de gasten omschreven. Wil je liever niet dat jouw naam hierop vermeld wordt, stuur dan even een mailtje naar info@dynamicholland.nl of bel naar 023 553 19 50. Je ontvangt de laatste reisinformatie per e-mail.

Ik ben vegetarisch of heb een allergie. Houden jullie hier rekening mee?
Op veel van onze bestemmingen is het geen probleem om rekening te houden met diverse wensen of allergieën. Het is wel verstandig om dit direct bij je boeking aan te geven. Dit kan bij “overige bijzonderheden”.
Waar kan ik jullie Algemene Voorwaarden vinden?
Je kunt onze Algemene Voorwaarden hier lezen. Onze Algemene Voorwaarden zijn tevens op 12 november 2013 gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Amsterdam.

De groep

Wat is gemiddelde leeftijd bij jullie reizen?
De doelgroep van SingleSun bestaat uit singles en alleengaanden vanaf 25 jaar. De meeste gasten zijn tussen de 25 en 49 jaar. Ben je ouder? Geen probleem, je bent van harte welkom.
Bij de indeling van de kamers en / of appartementen wordt rekening gehouden met je leeftijd.
Hoe is de man/vrouw verhouding bij jullie reizen?
Wij streven ernaar om de verhouding van mannen en vrouwen zoveel mogelijk gelijk te houden.
Komen de meeste mensen ook daadwerkelijk alleen?
Ruim 90% van onze gasten boekt de reis alleen. Een enkele keer komt het voor dat mensen samen boeken (broer/zus of vrienden) of elkaar kennen van bijvoorbeeld voorgaande jaren.
Kan ik inzicht krijgen in het aantal boekingen en de groepssamenstelling?

Nee. Het is helaas (nog) niet mogelijk om online het aantal boekingen en de groepssamenstelling van een reis  in te zien. Voor al onze reizen maken wij een evenement aan op onze Facebook-pagina. Hier kun je je aanmelden voor een bepaalde reis en in contact komen met mede reizigers. Je kunt natuurlijk ook even contact opnemen met kantoor.

Groepssamenstelling
Ongeveer twee weken voor vertrek ontvang je, samen met de laatste reisinformatie, een deelnemerslijst met de groepssamenstelling. Hier staan de voornamen, geboortejaren en woonplaatsen van de gasten omschreven. Wil je liever niet dat jouw naam hierop vermeld wordt, stuur dan even een mailtje naar info@dynamicholland.nl of bel naar 023 553 19 50.

Wat voor soort mensen boeken er bij Dynamic Holland?
Iedereen die bij Dynamic Holland boekt gaat alleen op vakantie en is 25 jaar of ouder. Omdat al onze reizen een actief karakter hebben trekken wij over het algemeen actieve reizigers aan. Verder zijn er geen eisen verbonden aan onze doelgroep en tref je dus een dwarsdoorsnede aan van onze bevolking.
Heeft Dynamic Holland ook een forum?
Dynamic Holland heeft expres geen forum op haar website. Wij zijn van mening dat er door middel van forums voorafgaand aan een reis onbewust groepen in een groep ontstaan. Het leuke van onze groepsreizen is dat iedereen alleen reist en elkaar ontmoet bij de opstapplaats. Wil je écht graag vooraf in contact komen met medereizigers dan kan dit via de evenementen op onze Facebook-pagina.

Reis & vervoer

Welke opstapplaatsen hanteert Dynamic Holland?

Onze opstapplaatsen zijn afhankelijk van de geboekte reis:

Busreizen
Voor onze busreizen gelden de volgende opstapplaatsen:

  • Amsterdam
  • Utrecht
  • Rotterdam
  • Prinsenbeek
  • Eindhoven
  • Nederweert
  • Heerlen

Ca. 14 dagen voor vertrek weten wij hoelaat de bussen vertrekken en welke exacte opstapplaatsen hierbij horen. Dit wordt vermeld in de laatste reisinformatie.

Vliegreizen
Onze vliegreizen vertrekken altijd vanaf een Nederlandse luchthaven. Wij proberen altijd de meest gunstige vlucht te boeken qua vliegtijden.

Mede hierom kunnen wij je vooraf niet garanderen vanaf welke luchthaven je vertrekt.
  • Schiphol Airport
  • Rotterdam Airport
  • Eindhoven Airport

Haven
Voor de zeilreizen is de vertrekhaven pas enkele weken voor vertrek bekend. Meestal is dit vanuit Harlingen, Stavoren, Kampen of Enkhuizen. Zodra dit bekend is wordt dit vermeld op de website. Natuurlijk staat het ook in de laatste reisinformatie.

Wijzigingen
Het kan zijn dat er meer/minder opstapplaatsen zijn dan vooraf aangegeven of dat er andere vertrektijden worden gehanteerd. Hiervan wordt je uiteraard direct op de hoogte gesteld.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?

De hoeveelheid bagage die je mee mag nemen verschilt per reis, namelijk:

Busreizen
Per persoon mag je  één bagagestuk (liefst een reistas) met kleding en  één stuk handbagage meenemen.

Vliegreizen
De hoeveelheid toegestane bagage is afhankelijk van de luchtvaartmaatschappij waar wij mee vliegen. Over het algemeen is er één stuk ruimbagage (max. 20 kg) en één stuk handbagage (max. 10 kg) toegestaan.

Zeilreizen
Probeer je bagage te beperken tot het minimale. De hutten op een boot zijn niet groot en hebben beperkte bagageruimte. Probeer bij voorkeur een reistas mee te nemen die je vervolgens onder je bed kunt bewaren. Een koffer kun je niet altijd ergens opbergen.

Krijg ik korting als ik met eigen vervoer reis?

Natuurlijk is het ook mogelijk om op eigen gelegenheid naar de vakantiebestemming te reizen. Je ontvangt dan een korting op de reissom. Hoe hoog deze korting is, is afhankelijk van de reis die je boekt.

Busreizen
Wanneer je ervoor kiest om géén gebruik te maken van de busreis, dan ontvang je € 60,00 korting op de reissom.

Vliegreizen
Wanneer je ervoor kiest om géén gebruik te maken van de vliegreis, dan kun je contact opnemen met kantoor voor een passende korting.

Wanneer geldt er een meerprijs voor de vliegreis?
De reissom voor onze vliegreizen is gebaseerd tot 6 weken voor vertrek. Daarna kan er eventueel een meerprijs worden gerekend in verband met de actuele prijsstijgingen van vliegtickets.

Het verblijf

Hoe worden de kamers ingedeeld?

De kamers worden ingedeeld op basis van geslacht en leeftijd. Wij proberen je altijd bij iemand van je eigen leeftijd in te delen (zover mogelijk), daarnaast worden mannen en vrouwen altijd gescheiden.

2-persoonskamers
De 2-persoonskamers worden altijd als eerste vergeven, daarna worden de meerpersoonskamers ingedeeld. Wil je een 2-persoonskamer? Wacht dan niet te lang met boeken.

Kan ik ook een 1-persoonskamer boeken?

Bij (bijna) al onze reizen is het mogelijk om een 1-persoonskamer te reserveren. Er zijn echter maar een beperkt aantal 1-persoonskamers beschikbaar per reis. Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.

Toeslag
Voor een 1-persoonskamer vragen wij een toeslag vanaf € 100,00. Deze toeslag is afhankelijk van de reis en staat vermeld in de reisbeschrijving.

Kan ik ook een kamer met eigen sanitair boeken?
Bij de meeste reizen zijn kamers met eigen sanitair standaard. In sommige gevallen deel je het sanitair met een kamergenoot op de gang.

Voor onze reizen naar Königsleiten is het ook mogelijk om een 2- of 3-persoonskamer met eigen sanitair te reserveren. Er zijn echter maar een beperkt aantal kamers met sanitair beschikbaar per reis. Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.

Kamer met eigen sanitair in Königsleiten
Voor een kamer met sanitair vragen wij een toeslag € 150,00 (2-persoons comfortkamer) of € 95,00 (3-persoons familiekamer) per persoon.

Kan ik een kamer delen met een bekende?
Wanneer de kamerindeling het toelaat  is het geen probleem om een kamer te delen met een bekende (vriend, vriendin, broer of zus). Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.