Veelgestelde vragen…

Algemeen

Hoe kan ik een reis boeken?

Je kunt onze reizen online boeken via het boekingsformulier in de desbetreffende reis.

Liever persoonlijk?
Het is ook mogelijk om je reis telefonisch te boeken bij een van onze medewerkers.
Wanneer zie ik de totaalprijs van mijn te boeken reis?
In ons huidige boekingssysteem is het helaas niet mogelijk om de totaalprijs van jouw te boeken reis in te zien. Dit is pas zichtbaar op de definitieve boekingsbevestiging die je van ons binnen 2 werkdagen per e-mail ontvangt.
Omdat wij geen boekingskosten of toeslagen hanteren is de reissom wel makkelijk zelf uit te rekenen. Hieronder een aantal rekenvoorbeelden van diverse reissommen.

 

Kerstreis
€ 895,00 Standaard reissom
€ 150,00 Optioneel ski- of snowboardles
€ 115,00 Optioneel ski’s en schoenen 3* – 7 dagen
€ 25,00 Optioneel annuleringsverzekering Königsleiten, Oostenrijk
€ 1185,00 Totaal te betalen

Krokusvakantie
€ 950,00 Standaard reissom
€ 150,00- Kinderkorting (kind van 13 jaar of jonger)
€ 105,00 Optioneel snowboardset kids – 8 dagen
€ 25,00 Optioneel uitbreiding liftpas naar 8 dagen
€ 1230,00 Totaal te betalen

Wanneer en hoe ontvang ik mijn boekingsbevestiging?
Na het invullen van het boekingsformulier ontvang je een kopie van het formulier in je mailbox. Wij maken je boekingsbevestiging vervolgens binnen 2 werkdagen in orde. Pas wanneer je de officiële boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen is de reservering definitief. Je ontvangt deze bevestiging van ons per e-mail.
Wanneer moet de vakantie worden betaald?

Zodra je de boekingsbevestiging van ons hebt ontvangen vragen wij om een directe aanbetaling van € 200,00 (€ 300,00 bij vliegreizen) plus de kosten voor een eventuele annuleringsverzekering. De restant reissom ontvangen wij graag uiterlijk zes weken voor vertrek. Boek je de reis zes weken of minder voor vertrek? Dan vragen wij je de reissom in één keer te betalen.

Overschrijving
Ik zorg zelf dat de (aan-) betaling door mij wordt overgemaakt.

Eenmalige machtiging
Hierbij machtig ik Dynamic Holland om de (aan-) betaling, eventueel vermeerderd met de som van de annuleringsverzekering, van mijn rekening af te schrijven.

Kan ik bij jullie een (annulerings-) verzekering afsluiten?
Annuleringsverzekering
Ja. Het is mogelijk om bij ons een annuleringsverzekering af te sluiten, dit kun je aangeven in het boekingsformulier. De annuleringsverzekering is 6,1 % van de totale reissom + € 5,00 poliskosten. Het dekkingsoverzicht krijg je direct met de boekingsbevestiging meegestuurd.

Ga je naar Königsleiten in Oostenrijk? Dan kun je al een annuleringsverzekering afsluiten voor eenmalig € 25,00. Het dekkingsoverzicht krijg je direct met je boekingsbevestiging meegestuurd. Dit geldt niet voor de vliegreizen naar Königsleiten in Oostenrijk.

Reisverzekering
Voor een reisverzekering dien je zelf te zorgen. Een goede reisverzekering is erg belangrijk om financiële risico’s uit te sluiten, bijvoorbeeld in geval van ziekte of een ongeval. Ga dus nooit onverzekerd op reis.

Wanneer ontvang ik de laatste reisinformatie?

Ca. 14 dagen voor vertrek
Wij versturen ongeveer twee weken voor vertrek de laatste reisinformatie. Hierin staat de reis nog eens duidelijk beschreven inclusief de definitieve vertrektijden. Daarnaast ontvang je een deelnemerslijst met de groepssamenstelling. Hier staan de voornamen, geboortejaren en woonplaatsen van de gasten omschreven. Wil je liever niet dat jouw naam hierop vermeld wordt, stuur dan even een mailtje naar info@dynamicholland.nl of bel naar 023 553 19 50. Je ontvangt de laatste reisinformatie per e-mail.

Ik ben vegetarisch of heb een allergie. Houden jullie hier rekening mee?
Op veel van onze bestemmingen is het geen probleem om rekening te houden met diverse wensen of allergieën. Het is wel verstandig om dit direct bij je boeking aan te geven. Dit kan bij “overige bijzonderheden”.
Waar kan ik jullie Algemene Voorwaarden vinden?
Je kunt onze Algemene Voorwaarden hier lezen. Onze Algemene Voorwaarden zijn tevens op 12 november 2013 gedeponeerd bij de Kamer van Koophandel Amsterdam.

De groep

Kan ik inzicht krijgen in het aantal boekingen en de groepssamenstelling?

Nee. Het is helaas niet mogelijk om online het aantal boekingen en de groepssamenstelling van een reis  in te zien. Je kunt natuurlijk even contact opnemen met kantoor, wij vertellen het je graag.

Groepssamenstelling
Ongeveer twee weken voor vertrek ontvang je, samen met de laatste reisinformatie, een deelnemerslijst met de groepssamenstelling. Hier staan de voornamen, geboortejaren en woonplaatsen van de gasten omschreven. Wil je liever niet dat jouw naam hierop vermeld wordt, stuur dan even een mailtje naar info@dynamicholland.nl of bel naar 023 553 19 50.

Heeft Dynamic Holland ook een forum?
Dynamic Holland heeft expres geen forum op haar website. Wij zijn van mening dat er door middel van forums voorafgaand aan een reis onbewust groepen in een groep ontstaan. Het leuke van onze groepsreizen is dat iedereen alleen reist en elkaar ontmoet bij de opstapplaats.

Reis & vervoer

Welke opstapplaatsen hanteert Dynamic Holland?

Onze opstapplaatsen zijn afhankelijk van de geboekte reis:

Reizen per touringcar naar Königsleiten, Oostenrijk
Voor onze reizen naar Königsleiten, Oostenrijk gelden de volgende opstapplaatsen.

  • 19:00 uur* Amsterdam (NS Station Duivendrecht, Stationsplein 1, 1115 BZ te Duivendrecht)
  • 20:00 uur* Utrecht (NS Station Utrecht Leidsche Rijn, te Leidsche Rijn )
  • 21:30 uur* Eindhoven (P+R Meerhoven, Sliffertsestraat 304, 5657 AS te Eindhoven)

Overige reizen
Voor de overige reizen per touringcar kun je in ieder geval opstappen in Amsterdam, Utrecht en Eindhoven. Ca. 14 dagen voor vertrek weten wij of we met onze eigen touringcar of een pendel reizen en welke opstapplaatsen hierbij horen. Dit wordt vermeld in de laatste reisinformatie.

Wijzigingen
Het kan zijn dat er meer/minder opstapplaatsen zijn dan vooraf aangegeven of dat er andere vertrektijden worden gehanteerd. Hiervan wordt je uiteraard direct op de hoogte gesteld.
Hoeveel bagage mag ik meenemen?
Per persoon mag je  één bagagestuk (liefst een reistas) met kleding, één wintersportuitrusting (deze dient verpakt te zijn in een ski- of snowboardtas, anders kan deze geweigerd worden) en  één stuk handbagage meenemen.
Krijg ik korting als ik met eigen vervoer reis?

Wanneer je ervoor kiest om géén gebruik te maken van de busreis, dan ontvang je € 60,00 korting op de reissom.

Is de bus exclusief voor Dynamic Holland gasten?

Dynamic Holland heeft, in samenwerking met BAK Reizen, eigen touringcars die voor ons naar Oostenrijk rijden. Het kan zijn dat er naast de (éénouder) familiegasten ook gasten van de Singles- of Jongerenreis meerijden. Uiteraard is dit afhankelijk van de groepsgrootte. Wij houden er rekening mee dat de verschillende groepen, zover mogelijk, gescheiden van elkaar in de touringcar worden geplaatst.

Het verblijf

Werken jullie ook met kinderkorting?

Kinderen krijgen op de familiereizen van Dynamic Holland korting. Deze korting hangt samen met hun geboortejaar.

Kinderen geboren tussen 2003 en 2011 krijgen € 210,- korting*. Voor jongeren geldt een korting van € 50,-* wanneer ze zijn geboren tussen 1999-2002.

* De korting geldt alleen bij verblijf op de kamer van de ouder(s) bij een 10-daagse winterreis.

Kan ik ook een kamer met eigen sanitair boeken?
Voor onze reizen naar Königsleiten is het ook mogelijk om een kamer met eigen sanitair te reserveren. Er zijn echter maar een beperkt aantal kamers met sanitair beschikbaar per reis. Je kunt je voorkeur aangeven bij je reservering of even telefonisch contact met ons opnemen.

Voor een familiekamer met eigen sanitair vragen wij een toeslag van € 95,00 per persoon (€ 80,00 voor kinderen tot 14 jaar). Voor een comfortkamer met eigen sanitair betaal je € 150,00 per persoon (€ 127,50 voor kinderen tot 14 jaar). Een familiekamer in Gasthof Edelweisshaus is geschikt voor 4 tot 5 personen. Een comfortkamer kan bezet worden met 2 personen.

Heeft Dynamic Holland eigen ski- en snowboardleraren?

Ja, wij hebben onze eigen ervaren, Nederlandse ski- en/of snowboardleraren ter plaatse. Zo krijgen de kinderen goed les in hun eigen taal, wel zo makkelijk.